Fokus på det at have en

trendy-webshop

Vi giver hermed et resumé af nogle af de design-trends som Invesp Consulting har fundet frem til via en analyse af verdens top 200-webshops. Vi stiller spørgsmålene og svarer tilmed.

1) Vises produktbilledet af det ønskede produkt i indkøbskurven.
– Ja, i 71% af tilfældene.

2) Er der en ”Fortsæt køb”-knap i indkøbskurven?
– Ja, i 79% af tilfældene.

 

eshop-fortsaet-shopping

3) Har ”Fortsæt køb”-knappen samme farve som ”Gå til levering”-knappen?
– Kun i 12% af tilfældene.

4) Har ”Fortsæt køb”-knappen samme størrelse som ”Gå til levering”-knappen?
– I 35% af tilfældene.

 

5) Har alle ”Fortsæt køb”-knapper samme design og størrelse?
– Ja, i hele 79% af tilfældene.

6) Viser webshops tydeligt returpolitik i indkøbskurven?
– Hmm.. Både og. Ja i 57% af tilfældene.

7) Vises der en ”Bedste pris”-garanti i webshoppens indkøbskurv?
– Nej, kun i 13% af tilfældene.

8) Bruger webshops cross-sells og upsells i indkøbskurven?
– Både og – 54% af dem gør.

9) Benytter webshoppen ”live”-assistance via chat i indkøbskurven?
– Kun i 18% af tilfældene.

10) Benytter webshoppen ”live”-assistance via telefon i indkøbskurven?
– I 58% af tilfældene.

11) Er der mulighed for at indtaste kuponkoder/rabatkoder  i indkøbskurven?
– På halvdelen – 50%.

12) Tilbyder webshops flere leveringsmetoder?
– Ja, hele 68%.

13) Tillader webshops anonym/gæste-checkud?
– Næsten en tredjedel, nemlig 64%

14) Oplyses estimeret leveringstid for hver enkel leveringsmulighed på samme side?
– På halvdelen af webshops, nemlig 50%.

Kilde: Invesp Consulting

Postet i | januar 14, 2015

Mænd vs. kvinder – handel på nettet

 

maend-kvinder-ebutik

Hvordan leder mænd og kvinder efter produkter og information på nettet? Og er der forskel? Se nedenstående gennemgang og bliv klogere på de to køn og deres adfærd på diverse netshops.

– Mænd søger intensivt efter skrevne produktdetaljer < > kvinder ”scanner” produktsiden for at se produktbilleder og videoer.

– 62% af mændene søger efter produktet via sociale medier < > 50% af kvinderne søger efter produktet via sociale medier.

– 28% af mændene anbefaler et mærke, produkt eller service til venner og familie gennem sociale medier < > 35% af kvinderne anbefaler et mærke, produkt eller service til venner og familie gennem sociale medier.

– Hvem er mest opsat på at vide sig sikre på at opnå den bedst mulige pris? Kvinder 77% og mænd 74%.

– Kuponer lokker 34% af kvinderne hvorimod 26% af mændene lokkes.

– Begge køn går ind for fri fragt – 60% af begge køn vælger webshops der tilbyder dette.

– Nyhedsbreve – ja, her bider kun 8% af mændene på hvorimod 14% af kvinderne benytter dette.

– 33% af mændene opdagede først deres sidste køb ved at browse rundt på nettet kontra 26% kvinder. Så er din målgruppe mænd bør du overveje fx Google AdWords.

– Mænd går ofte lige til sagen når de skal købe et produkt på nettet – mænd søger dermed direkte efter produktet hvorimod kvinder søger efter mærke, og dermed får langt flere inputs i form af fx flere kategorier.

Kilde: www.getelastic.com

Postet i | november 4, 2014

Online kommunikation

online-kommunikation

Er det vigtigt, at gøre noget ud af online kommunikation, og markedskommunikation som helhed, hvis man befinder sig i kategorien “små og mellemstore virksomheder”? Omkring halvdelen (47%) kender slet ikke til de digitale annonce-muligheder, der findes. Digital markedsføring er i fremgang alle steder, og sociale medier er efterhånden et normalt marketing-værktøj – det viser tal fra Danmarks Statistik. Men hvordan står det egentlig til med små og mellemstore virksomheder og deres markedsføring på nettet? Det spurgte Google om for nylig, og konklusionen blev, at de små og mellemstore virksomheder sakker bagud med den digitale markedskommunikation. Google opdagede tilmed, at når virksomhedsejere som privatpersoner skal foretage et køb, laver de en masse research på nettet inden selve købet – som vi alle sammen gør. Dog tror de ikke, at online markedsføring virker for deres egen virksomhed, når de altså selv skal til at finde nye kunder og alt i alt sælge produkter.

De forventer dermed som privatperson, at andre virksomheder er til stede online, men når de selv sidder bag roret, glemmer de helt at få deres egen virksomhed på nettet, enten i form af en hjemmeside eller webshop.

Google Danmarks undersøgelse viser, at 47% af SMV’erne slet ikke kender mulighederne for online annoncering. I denne gruppe mener hele 29% heller ikke, at det er relevant for deres virksomhed. Dvs. de færreste er dermed klar over, hvor meget der reelt bliver søgt online efter deres virksomhed. Cheføkonom i Dansk Byggeri, Bo Sandberg, mener at der venter et stort stykke arbejde for SMV’erne:

“Malet med bred pensel, halter SMV-segmentet efter udviklingen i det øvrige erhvervsliv. Det gælder fx både IT-investeringer pr. beskæftiget og arbejdsmæssig anvendelse af digitale medier, hvor f.eks. kun 45%. af virksomhederne med 10-19 ansatte i 2014 bruger sociale medier bl.a. til markedsføring, mens det tilsvarende tal for virksomheder med mindst 100 ansatte, er 64%. I værste fald risikerer SMV’erne at måtte dreje nøglen om, hvis de ikke møder kunderne, hvor de er. De store konkurrenter er jo til stede på nettet”.

Kilde: www.markedsforing.dk

Postet i | oktober 8, 2014

Hvordan agerer folk online?

 webshop-koebsmoenstre

Hermed lidt info om hvad PR-virksomheden Walker Sands har fundet ud af gennem deres “Future of Retail study”. Teknologi har revolutioneret måden hvorpå vi shopper. Det med ikke rigtigt at have penge på os længere, og at søge rundt på diverse e-shops og ikke mindst sociale medier, for at interagere med de mærker/produkter vi holder af. Walker Sands er kommet frem til følgende:

Hvor ofte shopper du online?

Aldrig: < 1%
1-3 gange årligt: 6%
4-6 gange årligt: 12%
7-12 gange årligt: 20%
1-2 gange månedligt: 40%
1-2 gange ugentligt: 17%
Mere end 2 gange ugentligt: 5%

62% af forbrugerne siger, at de shopper online mindst én gang månedligt.


Hvor meget ville du bruge på et produkt online, uden at have set det først?

100 $ – 500 $: 45%
501 $ – 1000 $: 16%
> 1000 $: 10%

Tallene ændrer sig, hvis der er tale om gratis fragt og gratis returfragt.

100 $ – 500 $: 37%
501 $ – 1000 $: 21%
> 1000 $: 29%

1 ud af 10 forbrugere vil bruge mere end 1000 $ online uden at have set produktet først.


Hvad får forbrugerne til at købe oftere online?
 

Gratis fragt: 80%
1-dags levering: 66%
Gratis retur: 64%
Nemmere online returmuligheder: 48%
Mere tillid iht. betalingssikkerhed: 42%
Levering samme dag der bestilles: 41%
Visuelle ”try-on”-muligheder: 37%


Hvad forbrugerne ikke vil købe på Amazon

Mad: 37%
Luksusvarer: 21%
Dyretilbehør: 10%
Husholdningsartikler: 9%
Sportsartikler: 8%
Kontorartikler: 7%
Elektronik: 6%
Bøger: 5%


Kilde: Walker Sands

Postet i | oktober 2, 2014

Din e-shop og hastigheden på load-tid

loading-webshop

Alle ved det, men ikke alle gør noget ved det. Load-hastigheden på en e-shop kan være altafgørende for, hvor mange konverteringer du opnår. Tag fx Walmart som eksempel. De har efter at have gået i dybden med dette, fundet ud af at når deres load-tid går fra 1 til 4 sekunder går konverteringerne drastisk ned. For hvert sekund de forbedrer sig, oplever de 2% stigning i konverteringer.

Forbedring-af-konverteringerFirefox har også testet. De reducerede deres load-hastighed med 2.2 sekunder og forøgede antal downloads med hele 15.4%! I en 12-ugers splittest, hvor mobiltrafikken var segmenteret i grupper, herunder fuldt optimeret 500ms HTML-delay og 1000ms HTML-delay, led konverteringsraten et fald på 3.5%, når siden var forsinket blot ét enkelt sekund.

Også reservedelsforhandleren autoanything.com reducerede deres load-hastighed med 50%, hvilket resulterede i en konverteringsstigning på hele 9% på denne e-shop.

Alt i alt kan vi altså konkludere, at din konvertering på din e-shop afhænger meget af din load-hastighed. Folk er utålmodige, og dette skal man derfor tage hensyn til.

Kilde: www.getelastic.com

Postet i | september 8, 2014